onsdag 21. september 2011

Oppgavene om akademisk skrivin.

Jeg satt i hele går kveld å prøvde å få litt oversikt over alle nettsidene vi skal bruke i dette studiet. Ganske kaos i starten, men går nok bedre etter hvert. Jeg synes det er ganske morsomt å sitte slikk å undersøke, så kjede meg ikke akkurat.

Prøvede meg litt på oppgave 3 om akademisk oppgaveskriving også. Tror jeg fikk til å dele dokumentet mitt. Skal høre om medstudentene mine på jobben om de får det opp på sin google side.

Jeg her egentlig skrevet en del slikke oppgaver som jeg har måtte brukt akademisk skriving i før, men har aldri tenkt over hav de forskjellige henvisningene heter. Som direkte sitat, indirekte sitat osv. Så når jeg satt der å skulle vise hva de forskjellige henvisningene var synes jeg det ble litt vanskelig likevel. Blir spennende å se hva de andre på gruppen min gjør.

Det å bruke internett sider til en fagtekst er jo heller ikke bare bare. Noen sider er lett å se at ikke er akademisk riktig. Slik som Wikipedia hvor man vet at alle som vil kan skrive det de vet om emnet. Gjorde ferdig den oppgaven også. Men tror nok at det må jeg se litt mer på.

1 kommentar:

  1. Ja, akademisk oppgaveskriving satte i sving en litt rusten oppgaveskriver. Merker at det er noen år siden jeg var student. Men utrolig så mye man lærer i dette studiet!
    Mvh Nancy

    SvarSlett