tirsdag 1. november 2011

Første leksjon i lyd redigering

Jeg satte meg ned en kveld å lastet ned Audacity. Jeg har Mac så jeg måtte finne frem til den filen som passet til denne maskinen. Jeg lette litt mer for å finne Lame filen. Men fant den også til slutt. Da var det bare å sette igang med redigering av lyd.

Jeg prøvde meg på lydopptak av meg selv. Liker ikke å høre stemmen min på opptak. Men det er vel en normal ting. Med dette klippet prøvde jeg litt forskjellige effekter. Sta som jeg er ville jeg prøve å finne ut litt på egenhånd før jeg så på Lars Carlssons veiledning. Jeg fikk til de fleste redigeringene på egenhånd. Og oppdaget en del andre effekter på veien. Det var veldig spennende.

Men jeg fant ikke ut av hvordan jeg skulle gjøre om lyd klippene mine til MP3 filer. Uka gikk og jeg begynte på ny leksjon. Men så fant jeg ut at det måtte forskes litt mer i forrige leksjons. Og hvordan man kan få laget denne MP3 filen. Jeg rotet litt mer rundt, så fant jeg ut av det. Men nå tror jeg at jeg skal si meg fornøyd med egen læring og se litt på Lars Carlsson sin veilednings video. For det kan jo hende at han som sikkert bruker programmet Audacity mye har litt mer greie på hvordan det er lurt å bruke dette programmet ;0) Men det var veldig spennende og lærerikt å prøve litt på egenhånd også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar